středa 4. prosince 2013

Harry Potter a Ohnivý pohár


Joanne Kathleen Rowlingová-Harry Potter a Ohnivý pohár

Ilustrace: Galina Miklínová
Il. na obálce: Mary GrandPré
Orig. název: Harry Potter and the Goblet of Fire
Počet stran: 576
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Vladimír Medek
Rok vydání: 2001
Vydání: I.
Počet kapitol: 38 
Vazba: Vázaná
Série: Harry Potter
Žánr: Fantasy, Thriller





V kouzelnickém světě začínají nastávat temné časy
Harry je o prázdninách u Weasleyových, kde krutě vzpomíná na svůj zlý sen. Harry a Hermiona, spolu s Weasleyovými a Diggoryovými jedou na MS v kouzelnické hře famfrpálu. Ukáže se, že jeden tým jsou vstoupenci Lorda Voldemorta - Smrtijedi. Po bitvě se na obloze objeví Znamení zla. Když všichni přijedou do Bradavic, zjistí, že ve škole se bude konat Turnaj tří kouzelníků. Poto do Bradavic přijede škola Kruval a a Krásnohůlská akademie. Soutěžící určí Ohnivý pohár. Soutěže se účastní Cedric Diggory, Viktor Krum a Fleur Delacourová. Pohár naneštěstí určí ještě Harryho Pottera. Soutěžící čekají 3 brutální úkoly. První dva skoro všichni zvládnou, ale z třetího úkolu se stane opravdu masakr...

Ohnivý pohár
Anó je to dost velká doba co jsem nepsal recenzi, ale obrátil jsem se a začal jsem znovu. Do turnaje bych asi moc nechtěl - pouze do druhého úkolu, ale já nebudu říkat co je ten úkol, protože to někdo nemusel číst. Ale stejně bych soutěžit nemohl, protože mi není 17 let a turnaj je od 17. I tak je tento díl můj nejoblíbenější ze všech Potterů (jak z knih tak i z filmu).

Dobré postavy + špatné
V tomto díle mi přišel například úžasný trpaslík profesor Filius Kratiknot. Když mu Hagrid omylem při hostině zabodnul vidličku do ruky, protože byl zamilovaný do Olympy Maxime, kterou ani zas tak nemusím. Ve filmu ji hraje herečka se vtipným jménem-Frances de la Toure :-D. Když jsem byl o kus menší měl jsem rád fešáčka Cedrika Diggoryho. Pak mi ale došlo, že to je pěknej blb. A pak jsou supr dvojačata Fred a taky George Weaselyovi. V tomto díle mívají skvělé hlášky a ve filmu jsou z celého dílu nejhezčí /né že bych byl na kluky :-D/

Srovnání s filmovou adaptací
Rowlingová napsala knihu jako dost dobrou a napínavou adventúru, zatímco režisér Mike Newell si z toho udělá hotovej horor. Moji kámoši tehnle zfilmovanej díl kvůli tomuhle nesnáší. Samozřejmě se jim ve filmu vyvedly ty filmový efekty při boji s Voldíkem.

Hra
Tato hra už je divná-zejména kouzla, úkoly, grafika. Prej se to i blbě ovláda /nevím/. I jsem se snažil dívat alespoň na youtube na let's play, ale jak je ta hra pitomá tak jsem nevydržel ani dvě minuty. Rozhodně mě naštvalo to, že při kouzlech nemůžeš mířit na nějaké symboly. Už tu není ani Flipendo a Depulso a bez těchto kouzel je to stejně tak pitomý.

Celkově bych to doporučil čtenářům, kteří se nebojí /cca 10/11 let/

2 komentáře:

  1. Jo, tenhle díl Harryho Pottera je krásný. Mám ho doma a je už tak rozedraný, jak jsem ho četla několikrát. Naopak mně Cedrik přijde docela fajn, on je jenom slušný a je i hodný. Opravdu hodný chlapeček. :)
    Nicméně jiné díly Pottera mám raději. Například trojku, ta mi přišla krásná. A poté sedmičku, i když na té mě štve, že jí všechno končí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ona i ta jednička je dobrá, tam jsou ještě ty různé hodny (formule, létání.. atd.) :)

      Vymazat